2015. augusztus 22., szombat

Áttört mintákkal díszített önvédelmi ékszer... // Orsi-style filigree...

Joggal kérdezheted a cím láttán, hogy már megint mit művel ez a lány? Hogyan jön össze a törékeny, áttört minta és egy brutális gyűrű? Megmutatom...amolyan "orsisan" :)

A neten nézelődtem ötvöstechnikák után, amikor találtam egy videot az áttört mintakészítés technikájáról, érdemes megnézni ezt. Egyből eldöntöttem, hogy ezt kipróbálom, mert így videon annyira egyszerűnek tűnik minden :) Persze hamar rájöttem, hogy jó lesz nekem a sima rácsos "minta" is :D Valahogy így:

If you know me and my works already you could already be suspicious while reading the title of this post..."what the hell is this girl doing again?" :) I will show you...

Some weeks ago I was surfing on the net for ancient jewelry-making techniques, when I found a video about an old silversmith. I was amazed about this 10-minute long film for some reason: you know that I like traveling and one of my dream-destination is South-America (yes, I know it is big and dangerous (???) and I cannot generalize and blabla...) ..watching a silversmith in Paraguay working with an ancient jewelry technique...this is very much a scene I can imagine myself in :) So I decided to give a try...and 2 minutes later I decided that I will go for a kind of grid like pattern (hahh, virtually everything seems to be easier than in reality...)  

Beigazítottam a "mintát"// setting the pattern

A metszéspontokhoz forrasztóanyagot tettem // preparation done for soldering

Aztán megküldtem egy kis meleggel :) // then I just gave it a little bit of heat 

Presze nem bírtam ki, hogy félidőben ne próbáljam fel a még igencsak elnagyolt kidolgozású gyűrűt (igen, előtte volt egy kis időm feldobni egy hennát :))
// Of course I couldn't stand trying on the half-made ring

Majd összeforrasztottam a gyűrű két részét // the most difficult part is the soldering of the two parts 


Persze tudom, az áttört minták finomak, légiesek és nőiesek...és én még ebből is képes voltam egy boxer méretű önvédelmi fegyvert kreálni...azt hiszem reménytelen az igyekezetem a finomabb formák iránt :D Viszont nagyon nagyon örülök, hogy kipróbálhattam egy új technikát...illetve kettőt, mert a két hajlított gyűrűfélből összehozott ékszert is szerettem volna egyszer elkészíteni. Lehet, hogy betörök a női design önvédelmi eszközök piacára? :D

Yes, I know, filigrees are usually ethereal, feminine jewelries...and still I was able to create a kind of modern and designed self-defense weapon (there could be some potential in this market for me...) :D I'm really falling over myself to create nice and small and noteless jewelries, but maybe I should give up and just make the ones I like: simple but remarkable pieces :) 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése