2014. október 26., vasárnap

A GÖMB kollekció Nr.1 // THE SPHERE collection Nr.1

Nagyon csábító volt, hogy "tojás" ékszereknek nevezzem ezt a pár darabot - ahogy az egyik barátom volt kedves elkeresztelni őket - de ellenálltam, elvégre ez komoly dolog :)

I almost convinced myself to name the collection after my friend's first thought: eggs. But come on, giving name to a jewelry collection is a serious thing :)

Nem tudom ki hogy van vele, de én szeretem a gömböt. A gömb jó, a gömb kerek, szépen belesimul a kézbe...szóval égtem a vágytól, hogy kipróbálhassam ezt a formát. (Remélem pszichológusok nincsenek az olvasóim között, és kezdik el elemezni a viszonyulásomat a különböző formákhoz...:D) Viszont nem kis fejtörést okozott, hogy hogyan fogom tudni őket előállítani. Az anyag már megvolt, mindenképpen a levegőn száradó gyurmát szerettem volna használni ami száradás után keménnyé válik, de nem tudtam mire formázzam rá. Éjszakákon keresztül töprengtem, és a mini lufi tűnt a nyerő segédeszköznek (kékharisnyák ne olvassák a következő sort: igen, az óvszer is eszembe jutott. Sőt, ki is próbáltam. Elszánt vagyok, na!), úgyhogy másnap berongyoltam egy DM-be, hátha találok megfelelő méretű lufit. Természetesen nem találtam. Már kezdtem nagyon csalódott lenni amikor megakadt a szemem egy 100as csomag konyhai gumikesztyűn (tudod, az a fehér, vékony, amiben az amerikai filmekben meg a főzős műsorokban a csirkét darabolják...most komolyan, van olyan aki a saját háztartásában ilyet vesz a kezére, hogy felvágjon egy pörköltnek valót??? na mindegy...) ....AHA, gondoltam, te jó leszel. És már vittem is haza, nyisszantottam le az ujjait, felfújtam, bevontam a masszával és ilyen frankó kis gömböket kaptam eredményül:

You agree or not, sphere is a lovely shape...so I was dying to work with this form. (Hope I do not have any psychologists among my followers, who will analyze my addiction to different shapes...:D) Okay, but how will I create them? I decided to use clay, but I didn't know what should be the base on which I can shape it. I have this question on my mind for long-long nights, and the most obvious solution was the mini balloon (sorry for my prude readers, but I have to admit I also tried to use condom for this purpose...see, I'm very determined! :)) Of course magically all the mini balloons vanished from the household stores, but suddenly had an idea: I bought a package of very thin rubber gloves, cut their fingers, blowed them up and that's all: had the best tool :) And the result: 


Ezeket már csak csiszolni kellett, majd elképzelni, hogy mi legyen belőlük...mutatom milyeneket képzelődöm :-) Ő volt az első darab, a Kolumbia - Görögország VB meccs alatt készült el (nem volt egy izgalmas mérkőzés...) Nagyon szeretem, már volt rajtam párszor, és a mozgó alkotórészek miatt a  ismerettségi körömben lévő összes gyerkőc odáig volt érte.

I just had to polish them and add a little extra...well, this is the first piece of the ORB collection, born during the Columbia-Greece World Cup match (was't that exciting one, was it?). This is the absolute favorite of all the kids in the neighborhood, due to the small sliding parts. 




Aztán arra gondoltam, hogy készítek egy elegánsabb verziót is, Swarovski kristályokkal kiegészítve, így született ez a nyaklánc. Gyönyőrű, ahogy a kristályok fénye játszik a gömbök belső felületén. Nem szeretem a kihívó dolgokat, és itt sem a "full total" megmutatása volt a lényeg. Mert amit csak sejtünk az sokkal izgalmasabb, nem igaz? :)

I also decided to create an elegant version with Swarovski crystals inside. I love to watch the dance of the crystal-reflections in the inner side of the balls. I never liked to show the full picture, as I do believe that the hidden beauty is always more exciting, isn't it? :)




Ééés kaptam egy kis hírverést is, a Nem Mind Lom blog jóvoltából, nézd csak: http://nemmindlom.blogspot.hu/2014/08/olvasoi-munkak-i.html

Szóval mindenképpen szerettem volna folytatni a "tojás" ékszerek során, de a nyár eseményei kicsit másfelé sodortak, és bevallom őszintén, ötlettelen is voltam (persze, készíthetnék még pár köveset, ilyen-olyan színűt, de mindig eszembe jut valami új, és megyek tovább. Viszont ez garantálja, hogy a DASH ékszerek közül soha nem jön szembe ugyanolyan az utcán ;-))

Aztán pár hete amikor nem is számítottam rá, jött egy új ötlet, és elővettem a gondosan eltett gömböket. Így pár nap alatt megszületett a kollekció második része...amit egy új bejegyzésben mutatok meg Neked... :-)

Aaand, I had the honor to show my jewelries at the Nem Mind Lom blog, check out for the following post for more: http://nemmindlom.blogspot.hu/2014/08/olvasoi-munkak-i.html

So I definitely wanted to continue the "eggs", but I had a lot to do  and - to be honest - I didn't have any idea. Some weeks ago I had been inspired by a totally accidental situation so I grabbed the eggs and created the second part of the collection...which will be shown in a separate post :) 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése